A 21. század női karrierútjai
2020-01-24  /  Szerző:   /   Egyéb, Rúzs

A 21. században már szinte minden kapu nyitva áll a nők előtt, hogy megvalósítsák önmagukat. Választhatnak kevésbé nőies foglalkozást, lehetnek maratonfutók, politkusok, üzletasszonyok vagy a ma oly’ divatos influencerkedés vagy coach szakma mellett is letehetik a voksukat.

Milyen a 21. századi nő?

A 21. századi nők jóval képzettebbek, függetlenebbek és gyakran egzisztenciálisan is előnyösebb helyzetben vannak, mint akár húsz évvel ezelőtt. 2020-ban már nem létezik olyan pálya, amely ne lenne járható egy modern nő számára is. Még az olyan hagyományosan férfiasnak számító szakmák, mint a mérnök, politikus, bankár vagy orvos is nyitottak a társadalom ambíciózus hölgytagjai számára. De még azok a nők is sokkal törekvőbbek, akik elsődlegesen a háztartást vezetik, és nem a szakmájukban teljesednek ki.

Persze igen hosszú út vezetett idáig. Az első lépést Emmeline Pankhurst női egyenjogúságért vívott harca jelentette, majd jöttek az olyan híres írónők, tudósok, politikusok és divatikonok, mint Marie Curie, Indira Ghandi, Rosa Parks, Margaret Thacher vagy Coco Chanel.

Egy 21. századi nő megvalósíthatja önmagát és az álmait, hiszen nincsenek képzési korlátok. Az elmúlt években újabbnál újabb foglalkozások jelentek meg, melyek a társadalomban lejátszódó változások és a fogyasztói igények hatására jöttek létre. Az internet 2000-es évek eleje óta szerves része az életünknek, a Facebook és az Instagram pedig gyökeresen átalakította szokásainkat. Kitágult számunkra a világ.

Az online világ térnyerésével az emberek próbálják megtalálni az egyensúlyt, hiszen a közösségi média rengeteg információt zúdít ránk, és elsősorban a külsőségekre helyezi a hangsúlyt. Ezt pedig sokan nem tudják kezelni. Így lett szükség egyre több pszichológusra, boldogságmenedzserre és coach-ra. Ez utóbbi abban is segít, ha szakmai utunkon elakadtunk vagy pályát módosítanánk, de nem tudjuk, merre induljunk, emellett rávezet arra is, hogyan tartsunk egyensúlyt a munka-magánélet síkon. A nők ezekben a segítő szakmákban kifejezetten jók, hiszen művelésükhöz a szakmai felkészültségen túl empátiára, megértésre és türelemre is szükség van, amelyek kifejezetten női erényeknek számítanak.

 

Influencerek kora

Alapjaiban változtak meg a fogyasztói szokások is. Ma már nem elsősorban TV reklám, hanem ismert és hiteles emberek személyes ajánlása alapján vásárolunk. Az influencerekre mára egész iparág épült, és aki ügyes, annak bizony hatalmas követőtábora van.

Az influencereknek hatalmukban áll befolyásolni követőik véleményeit és vásárlási döntéseit. A figyelmet és bizalmat egy bizonyos szakterületen megszerzett tudásukkal érdemelték ki, ezzel a területtel foglalkoznak, erről készítenek tartalmakat, vagy adnak tanácsokat, követőik pedig olyan emberek, akik e terület iránt érdeklődnek.

Az influencer, mint karrier létrejöttét sokban segítette a közösségi média, ebből következik, hogy az influencerek többsége itt (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube) aktív. 2017-ben a Hootsuite és a We Are Social felméréséből kiderült, hogy világszerte több mint 3 milliárdan használják aktívan a közösségi médiát. Ezeknek az embereknek egyre nagyobb része veti bizalmát az influencerekbe, mielőtt pénzköltésre adná a fejét. Erre a befolyásoló hatalomra persze a márkák is felfigyeltek, és egyre több cég használ influencereket saját kínálata népszerűsítésére.

De nem az influencerség az egyetlen új „szakma”, évről évre jönnek létre újabbnál újabb foglalkozások, ahol bárki bizonyíthat, nemre és életkorra való tekintet nélkül. Lehetsz búvároktató, plasztikai sebész vagy akár ultramaratonista is. Határ a csillagos és (vagy még az se).

Forrás: Activebeauty