Érthetően a keresőoptimalizálásról!
2020-08-06  /  Szerző:   /   Egyéb, Ajánló

Manapság egyre több helyen hallani a keresőoptimalizálás kifejezést, azonban gyakran nem társul mellé, hogy pontosan mit is jelent ez, hogyan működik, mi történik az optimalizáláskor, és hogy miért is éri meg a vállalkozásoknak ebbe a folyamatba fektetni. Cikkünk azért jött létre, hogy tisztázzuk, mit is jelent pontosan, és ráadásul egy megbízható, profi céget is mutatunk, ahol mindent megtesznek, hogy sikeres legyen a keresőoptimalizálás.

Mit jelent a keresőoptimalizálás kifejezés?

Először is fontos tisztáznunk, hogy mit értünk „kereső” kifejezés alatt. Többféle keresőmotor létezik a világon, melyek közül a leghasználtabb a Google. Jellemzően Önnek is ez az alapértelmezett keresőmotorja. Működése nagyon egyszerű, csak beír egy kifejezést és a Google megpróbálja visszaadni azokat a weboldalakat, melyek Önnek kellenek, illetve megoldást jelentenek a problémájára, kérdésére. Mivel jellemzően rengeteg ilyen weboldal elérhető, így a könnyebb feldolgozás és rendszerezés végett a Google alapértelmezetten tízes bontásban jeleníti meg a találatokat (ezt amúgy át lehet állítani, de jellemzően senki nem szokta megtenni). Ezt hívjuk találati listának (SERP).

Hogyan dönti el a Google, hogy a találati listán megjelent weboldalak jók a felhasználónak?

Ez egy jó kérdés, mivel semmilyen információt nem adnak ki, hogy hogyan is működik az algoritmus, ami „dönt”. Szerencsére a találati lista eredményét lehet befolyásolni, és ezt nevezzük keresőoptimalizálásnak (ha nem lehetne befolyásolni, akkor nem létezne a keresőoptimalizálás sem). Különböző változtatások elvégzésével elérhetjük azt, hogy egy weboldal előrébb helyezkedjen el a találati listán azokra a kifejezésekre, melyekre megoldást nyújthatnak a felhasználóknak. A Google (és a többi keresőmotort birtokló cég) legfontosabb célja, hogy a lehető legjobb megoldást adja a felhasználóknak, akik keresnek. A keresőoptimalizálás mára már elengedhetetlen marketing eszköz, melyet számtalan módon lehet végezni, nincsen egy meghatározott ösvény, melyen végigmenve garantált a TOP10-es pozíció, így minden oldal optimalizálása külön történet, mindig mást kell tenni ahhoz, hogy sikeres legyen az adott weboldal. Fontos a weboldal tulajdonosa és az optimalizálást végző csapat közötti kommunikáció, mivel jellemzően csak közösen lehet elérni a sikert.

Melyik céget érdemes választani, ha a keresőoptimalizálás a cél?

Számos cég foglalkozik már keresőoptimalizálással és mindegyik eltérő módszerekkel végzi a munkát. Vannak, akik csak a weboldal tartalmát alakítják úgy, hogy az a lehető legjobb legyen a Google szemében, vannak, akik csak azzal foglalkoznak, hogy minél több weboldal hivatkozzon (mutasson) az optimalizált oldalra. Természetesen a legjobb megoldás a két „módszer” ötvözése, melyet a MOKEROPT Zrt. is végez. Megbízható és lelkiismeretes csapatuk mindent megtesz azért, hogy a weboldala a lehető legjobb pozíciókban (első hely) jelenjen meg a találati listán. Válassza Ön is a MOKEROPT Zrt-t!