Schmied Zoltán a színpadon hódítja vissza a feleségét
2025-10-01  /  Szerző:   /   Egyéb, Párkapcsolat

Izgalmas időszakot tudhat a háta mögött a Schmied Zoltán–Ágoston Katalin színész házaspár. Két héttel a bemutató előtt derült ki, hogy Molnár Ferenc A testőr című előadásának női főszereplője, Balsai Móni egészségi okok miatt nem léphet színpadra, így Katalin ugrott be a helyére. A színészek a Blikknek elmondták, hogy a másfél éves kisfiúk mellett, rohamtempóban készültek fel a Centrál Színház bemutatójára, és az idő rövidsége miatt Kati még a zuhany alatt is folyamatosan gyakorolta a szöveget.

Balsai Móni helyére Ágoston Katalin ugrott be Molnár Ferenc A testőr című darabjának főszerepébe két héttel a bemutató előtt.

Schmied Zoltán és Ágoston Katalin – színész házaspárként – a darabban egymás partnerei, akik az otthoni szerepüket háttérbe szorítva, kollégaként viszonyulnak egymáshoz a színpadon.

Ágoston Katalin alkalmazkodott a hirtelen helyzethez, s rövid idő alatt megtanulta a szöveget, ám a gyorsított munka közben is igyekezett helytállni a kisfia mellett.

Mindkét művész további színházi és filmes projektekben is aktívan részt vesz a következő időszakban.

Molnár Ferenc klasszikus története szerint az ismert színésznő egy jó kiállású testőrtiszt után vágyakozik. A férje, aki ugyancsak színész, tudja, hogy ha egy ilyen érzéki asszonynak egy testőrhöz van kedve, akkor az a testőr előbb-utóbb besétál az ajtón. Ha viszont bejön, és a férj viseli azt az egyenruhát, az nemcsak a férj színészi képességeit és a felesége hűségét teszi próbára, de a közönség rekeszizmait is.

Hét hónappal ezelőtt, éppen Valetin-napon született meg Schmied Zoltán és Ágoston Katalin közös gyermeke. A mi kis falunk című sorozat papja és felesége 2022 nyarán mondták ki a boldogító igent egymásnak és ahogy a Fókusz riportjából kiderült, már akkor úgy döntöttek, szeretnének közösen is családot alapítani.

– Kicsit megkönnyebbül az ember ilyenkor, de aztán egy újabb „meccs” indul, és érdeklődve várjuk, hogy a nézők előtt hogy működik majd az előadás – mondta lapunknak Schmied Zoltán a főpróba után. – Közben mi is egyre jobban a magunkénak érezzük majd a darabot, és ahogy fokozatosan „belakjuk”, úgy fedezünk fel benne egyre több apróságot, amit még ki tudunk játszani menet közben. Második alkalommal szerepelhetek Molnár Ferenc-előadásban, az első a Játék a kastélyban volt. Nagyon szeretem azt a korszakot, amiben ő élt, akárcsak a róla szóló legendákat. Nagyon értette, hogy kell egy színdarabot megírni, a férfi-nő kapcsolat témája pedig egyébként is kimeríthetetlen.

Schmied Zoltán azt is elárulta, hogy ezúttal dupla drukk volt benne, hiszen a feleségéért is izgult, aki történetesen a színpadon is az ő házastársát játssza A testőrben.

– Alapvetően a függöny mögött marad, hogy mi civilben is egy pár vagyunk – szögezte le Schmied Zoltán. – Ilyenkor kollégaként tekintünk egymásra, de természetesen nem tudunk úgy tenni, mintha nem ismernénk egymás minden rezdülését. Nincsenek olyan helyzetek a színpadon, amiben feszélyeznénk magunkat. Segít, hogy jól ismerjük egymást, látjuk, ha a másik például elbizonytalanodik egy pillanatra, és ilyenkor tudunk neki segíteni. Nagy ajándék kettőnknek, hogy együtt játszhatunk. Ritkán adatik meg egy házaspárnak, hogy két ilyen csodálatos szerepet eljátszhat.

– Ez valóban egy hálás szerep egy ilyen érzelmekkel teli, nagyszerű darabban – vette át a szót Ágoston Katalin. – Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy Zoli a magánéletben is a férjem, de amikor a színpadon vagyunk, ez átalakul. Ez a beugrás még érdekesebbé tette a helyzetet, mert izgultunk egymásért. A férjem nagyon figyelt rám, amit én éreztem, és persze, közben én is izgultam érte. Egy ilyen szerepben, ahol fontos a kémia, sokat segít, hogy mindent tudunk egymásról. Mi együtt ébredünk, együtt fekszünk, nincsenek titkaink.

A bemutató előtti két hétben szinte csak Molnár Ferenc előadása volt Kati figyelmének középpontjában.

– Ez nem csak egy sima bemutató volt, hanem hirtelen beugrás. Két hét alatt mindent megtettem, amit lehet, de mindig benne van a levegőben, hogy mi van, ha nem jut eszembe egy szó, vagy mi van, ha leblokkolok. A furcsa pedig az, hogy ennek ellenére is lehet élvezni. Nem vettem részt a hathetes próbafolyamatban, így nekem csak most következik az az időszak, hogy lelazuljak, és még keresgéljek, majd találjak benne további színeket, finomságokat – fogalmazott a színésznő, akinek sikerült jól beosztania az idejét: amikor a kisfia aludt, rögtön előkerült a szövegkönyv.

– Jó volt, hogy Zolival tudtunk együtt tanulni. Egy ilyen helyzetben pörög az ember agyában az egész előadás: amikor például kicsit is egyedül voltam, vagy akár zuhanyoztam, folyamatosan mondtam a szöveget. Másfél éves a kisfiúnk, és amíg mi a színházban voltunk, a nagyszülők voltak vele. Ez nyugalmat adott, de ahogy lejöttem a színpadról, rögtön az volt az első gondolatom, hogy mi lehet otthon – foglalta össze a felkészülés nehézségeit és izgalmait Ágoston Katalin, akit a közönség a Ma este megbukunk, a Ma este felnövünk, valamint a 2:22 című előadásban is látat majd, illetve október 18-án szerepel a Kőműves Kelemen rockballadában is. Emellett szeret szinkronizálni is.

– A mi kis falunk rendíthetetlenül forog, ezen kívül a Gólem Színházban próbáljuk a Lefitymálva második részét. Az eredetit több mint tíz éve mutattuk be, és úgy gondoltuk, a mai, abszurd világban létrehozunk egy még abszurdabb előadást – avatott be minket a további programjába Schmied Zoltán. – Forgatok majd egy mozifilmet, az elsőfilmes rendező, Füzes Dániel Ellentétes alapállás című alkotása egy izgalmas sportfilm lesz, amiben egy ketrecharcos edzőt alakítok majd.