Így reggelizz, hogy leolvadjanak rólad a plusz kilók
2021-07-16  /  Szerző:   /   Egyéb, Tudtad-e?

Reggelizz úgy, mint egy király! – tartja a mindenki által ismert mondás. De mit tartalmazzon a nap első étkezése, hogy igazán energikusan induljon a nap, és hogyan segít megszabadulni a felesleges kilóktól?

A reggeli az egyik legfontosabb, sőt, talán a legfontosabb főétkezés. Egyrészt azért, mert ezzel tudod pótolni a szervezet által az éjszaka során felhasznált energiát, másrészt kellő lendületet ad a nap elkezdéséhez. Megfelelően összeállított változatai jobb koncentrációt biztosítanak, növelik a teljesítményt, és segítenek elkerülni a délelőtti farkaséhséget. Mindezek miatt rendkívül fontos, hogy ne hagyd ki a nap első érkezését!

Mit tartalmazzon?

Akár súlycsökkentő étrenden vagy, akár nem, a reggelinek mindenképpen tartalmaznia kell szénhidrátot, fehérjét, vitaminokat és ásványi anyagokat is. A szénhidrát legyen teljes értékű (pl. zabpehely, korpás pékáru), a fehérjék közül pedig lehetőség szerint válaszd a sovány változatokat (csirkemellsonka, túró, sajt, tej), valamint a tojást. Emellett fontos a friss, rostban és vitaminokban gazdag gyümölcsök és zöldségek fogyasztása is, ezeket az élelmiszereket is érdemes beépíteni a reggelibe. Kiemelt fontosságú a kellő mennyiségű folyadék bevitele! A téli időszakban különösen jók a frissen facsart gyümölcslevek, amelyeket egy kevés ásványvízzel hígíthatsz fel, vagy például az antioxidánsokban gazdag zöld tea.

Miket kerülj?

A zsíros, nehéz élelmiszerek, mint például a szalonna, a lángolt kolbász vagy a zsíros sajtok, amellett, hogy hizlalnak, jelentősen megterhelik az emésztőszervrendszert is, és ahelyett, hogy energiát adnának, fáradttá teszik az embert. A cukros termékeket szintén érdemes kerülni, mert gyorsan megemelik az inzulinszintet, amely aztán hirtelen leesik, ezzel farkasétvágyat és fáradtságot okozva. Lehetőleg hagyd el vagy minimalizáld a reggeliből a sót, nem szükséges használnia sem a zöldségekhez, sem például a házi túrókrémhez, utóbbihoz használj inkább aromás zöldfűszereket!

Adj időt magadnak!

Az lenne az ideális, ha mindennap nagyjából ugyanabban az időpontban fogyasztanád el a reggelid. Nem szükséges egy órát ülni az asztalnál, de egészségesebb nyugodtan élvezni a falatozást. Az, ha ébredés után kapkodva eszel, rosszat tesz az emésztésednek. Érdemes legalább 15 percet szánni a nyugodt reggelizésre.

Szendvics

Az egyik legkedveltebb reggeli fogás a szendvics. Ha fogyókúrázol, akkor alapként válassz 50 g teljes kiőrlésű lisztből készült vagy korpás pékárut. A szendvicsre tegyél vagy fogyassz el mellé 150-200 g friss zöldséget. Ami a feltétet illeti, válassz az alább felsoroltak közül:

50-60 g sovány szárnyassonka, 30-40 g sovány sajt, 100 g zsírszegény túró, 1 db főtt tojás

A kenőanyagot lehetőség szerint hagyd el, maximum nagyon vékony rétegben használj light margarint.


Müzli

A zabpehelyből, sovány joghurtból és friss gyümölcsökből álló reggeli finomság a legegészségesebbek közé tartozik! Ha fogyókúrázol, a müzli alapja legyen 3 ek natúr zabpehely és 1/2 tk zabkorpa, amit főzz fel 200 ml zsírszegény tejjel. Végül keverj hozzá 1/2 db lereszelt almát vagy 1 marék bogyós gyümölcsöt (mirelit is lehet!). Ízlés szerint adhatsz hozzá pár szem feldarabolt mandulát vagy diót is de ezeknek a mennyiségére nagyon ügyelj, mert az olajos magvak energiatartalma igen magas!

Forrás: Mindmegette