8 ok, hogy minden nap egyél áfonyát
2020-07-03  /  Szerző:   /   Egyéb, Rúzs

Itt az áfonyaszezon! Már az indiánok is tisztában voltak az Észak-Amerikában őshonos növény néhány gyógyhatásával, főként gyomorproblémák ellen használták. Mára azonban az egész világon elterjedt, és még több jótékony hatására fény derült. 

1. SEGÍT MEGELŐZNI A BAKTERIÁLIS FERTŐZÉSEKET

Az áfonya tele van antioxidánssal és C-vitaminnal, erős antibakteriális hatással bír, ezáltal segít megelőzni és leküzdeni a megfázást, köhögést, influenzát és egyéb bakteriális fertőzéseket.

2. SEGÍT A RÁK MEGELŐZÉSÉBEN

Az áfonya segít megelőzni bizonyos ráktípusokat, mint például a száj-, petefészek-, vastagbél-, máj-, prosztata-, tüdő-, gyomor- és mellrákos megbetegedéseket. Méghozzá azért, mert a magas C-vitamin, réz-, fenol- és antioxidáns-tartalma gátolja a rákos sejtek kialakulását. Az ásványi anyagok és  a fitokemikáliák együttműködése pedig a rákos sejtek növekedését akadályozza.

3. HATÁSOS DEMENCIA ELLEN

Az áfonya remekül hat az agyműködésre, ami a benne található antocianidoknak és proantocianidinoknak köszönhető. Ezek segíthetnek megelőzni az olyan időskori betegségeket is, mint a Alzheimer-kór vagy a demencia.

4. JÓT TESZ A SZEMNEK ÉS A SZÍVNEK

Az áfonya nagy mennyiségben tartalmaz olyan vegyületeket, melyek erősítik a szívizmot és tágítják az artériákat. A gyümölcsben található lutein pedig a szemek egészségéhez járul hozzá. A fekete áfonya segít a korral járó szembetegségek megelőzésében is, mint például a szürkehályog, rövidlátás és diabéteszes retinopátia.

 

5. KORRIGÁLJA A VÉRCUKORSZINTET

Napi 2 csészényi áfonya elfogyasztása helyreállítja, vagy akár meg is akadályozhatja a magas vércukorszintet a 2-es típusú cukorbetegek esetében. Az antioxidáns-, rost- és vitamintartalma miatt hatékony.

6. REMEK ÉDESSÉGPÓTLÉK

Alacsony a cukortartalma, így bátran fogyasztható, de mégis energiát és teltségérzetet biztosít a nap folyamán. Közben nagyszerűen csökkentheti a sóvárgási vágyat azoknál, akik szeretik az édességeket. Jól használható alacsony cukortartalmú sütemények és desszertek készítésénél is.

7. VÉDI A HÚGYÚAKAT

Megakadályozza a baktériumok megtapadását a húgyhólyag falán, ezáltal segít elhárítani a húgyúti fertőzéseket. A magas antioxidáns-tartalom miatt erősíti az immunrendszert, és támogatja a hólyag megfelelő működését.

8. JÓT TESZ AZ EMÉSZTÉSNEK

Magas a rosttartalma, ami jótékonyan hat az emésztőrendszerre. Segíti az emésztést, az egészséges székletürítést és a méregtelenítési folyamatokat is. Ezáltal meggátolja a székrekedést, a felfúvódást, és a gázképződést. Valamint hatékonyan veszi fel a harcot a gyulladásokkal a gyomorban és bélrendszerben.

Forrás: Mindmegette