8 étel, amitől csak éhesebb leszel
2020-02-15  /  Szerző:   /   Egyéb, Rúzs

Akármennyire is próbálkozol, nem tudsz lefogyni, állandó éhség gyötör, még a legmegengedőbb diéta során is?  Lehet, hogy jobban meg kell nézned az étrended. Ha fogyni szeretnél, akkor érdemes elkerülnöd ezeket a kifejezetten étvágygerjesztő ételeket.

1. Sajt

Az emberi test arra lett programozva, hogy a tejben talált fehérjére éhséggel feleljen. Ez még csecsemőkorunkra vezethető vissza, ahol ez a program arra sarkalja a gyerekeket, hogy több tejet fogyasszanak. A sajt hasonló reakciót vált ki, így jobb ha elkerülöd, ha fogyókúráznál.


2. Gyümölcslé

Bár a léböjt kúrák igen népszerűek manapság, a boltban vásárolható gyümölcslevek olyan módszerrel készülnek, amely az italt rostban gazdaggá teszi. A kalóriadús, cukros létől a magasba szökik a vércukorszinted, majd hirtelen lezuhan. Ettől hirtelen éhes leszel.


3. Sovány joghurt

Bár a joghurt egy igazán egészséges étel, a különböző fajtákra máshogy reagálhat a szervezeted. Válaszd az egyszerű görög joghurtot, majd tegyél hozzá gyümölcsöket és magvakat, hogy a fehérje mellett rostokat és antioxidánsokat is adj az étrendedhez. A bolti, gyümölcsökkel, dzsemmel töltött joghurtoktól, hosszú távon csak éhesebb leszel, hiszen magasabb szénhidrát- és alacsonyabb zsírtartalommal rendelkezik.


4. Tojásfehérje

Bár a tojásfehérjeomlett egy magas fehérjetartalmú reggeli lehet, a legtöbb, szervezetünk számára előnyös zsírok, vitaminok és ásványi anyagok a tojás sárgájában találhatóak. A tested ezeket az anyagokat is hiányolhatja, amikor a rántottát  befalván, 10 perc múlva éhes leszel.


5. Zsírmentes salátaöntet

Már beszéltünk arról, hogy mekkora hiba, ha mindenre salátaöntetet teszel. A zsírmentes változattal még nagyobb bakit követsz el. A zsír helyett ugyanis rengeteg sót, cukrot és hozzáadott ízesítőt tartalmaznak ezek a szószok, amiktől csak éhesebb leszel.


6. "Egészséges" ételek

Ne felejtsd el, hogy a könnyű választás nem mindig a jó választás. Az egészségesként felcímkézett ételekkel óvatosan kell bánnod! Mindig ellenőrizd a hozzávalókat, mielőtt megvásárolod az előre elkészített salátát, a zsírmentes salátaöntettel.


7. Cukor

Talán nem olyan meglepő, hogy a cukor is felkerült a listára, elvégre könnyen függővé válhat az ember. Ezért ha fogyasztasz belőle, ne lepődj meg, ha gyorsan újra megkívánod.


8. Müzli szelet

A hagyományos müzlik  főleg cukorból, hidrogénezett olajokból készülnek, amiben nincs fehérje ami kitöltene. Alacsony kalóriatartalma miatt nem igazán elegendő egy teljes étkezésre, éppen csak arra elég, hogy megnövelje az étvágyad.


Forrás: Mindmegette