5 étel, ami gyengítheti az immunrendszered
2021-04-10  /  Szerző:   /   Egyéb, Tudtad-e?

Most, a koronavírus harmadik hulláma alatt kiemelten fontos az erős immunrendszer, ennek érdekében pedig érdemes elkerülnöd a következő ételek rendszeres fogyasztását. 

1. OLAJBAN SÜLT ÉTELEK

Bármennyire is imádjuk a rántott húst vagy a sült krumplit, magas zsírtartalmuk miatt az immunrendszerednek nagyon nem tesznek jót. Egy 2016-os tanulmány szerint az olajban kisütött ételek negatívan befolyásolják a belek mikrobiomját, ami fontos szerepet játszik az immunműködésben.

Ezt edd helyette: A húst és a köretet inkább kevés zsiradék felhasználásával grillezve vagy sütőben készítsd el, így csökkentheted a zsír és a kalóriák mennyiségét is.

 

2. ÉDESSÉGEK

Ha az immunrendszer erősítése a cél, akkor érdemes elkerülnöd a cukorkákat, a gumicukrot és a csokoládét. Ezekben ugyanis általában sok feldolgozott cukor található, ami gyulladást okozhat a szervezetben, ez pedig negatívan befolyásolhatja az immunrendszeredet.

Ezt edd helyette: Cukros édességek helyett inkább válassz bogyós gyümölcsöket (például málnát, szedret vagy áfonyát), amik tele vannak vitaminokkal és antioxidánsokkal, amik segíthetnek a gyulladások leküzdésében.

 

3. GYORSKAJÁK

Csábítóan hangzik egy nagy hamburger sült krumplival, szósszal és üdítővel, igaz? Azonban ezek az ételek általában tele vannak telített zsírokkal és cukorral, ráadásul a kalóriatartalmuk is magas. A kutatások szerint pedig a magas zsír- és kalóriatartalmú ételek hosszú távon negatív hatással lehetnek az immunrendszerre, valamint növelhetik a 2-es típusú cukorbetegség és a szívbetegségek kialakulásának kockázatát is.

Ezt edd helyette: Ha nem tudsz ellenállni a hamburgenek, akkor inkább készítsd el otthon, egészségesebb alapanyagokból. A buci legyen teljes kiőrlésű, a hús pedig grillezett csirkemell - és persze mehet bele sok-sok friss zöldség!

 

4. FAGYLALTOK ÉS JÉGKRÉMEK

Bár édesek, krémesek és egy meleg tavaszi napon nagyon jól tudnak esni, sajnos a legtöbbször tele vannak cukorral és telített zsírokkal, amik gyulladást okozhatnak, így pedig az immunrendszeredet is gyengíthetik.

Ezt edd helyette: Fagylalt helyett fogyassz inkább natúr joghurtot egy kis gyümölccsel és mézzel felturbózva. Ez sokkal jobb hatással lesz az immunrendszeredre!

 

5. CHIPS-EK

Mivel a burgonya chips-et általában olajban sütik és sózzák, az immunrendszerednek az a legjobb, ha nem fogyasztod rendszeresen. A kutatások szerint olyan kevés tápanyagot tartalmaznak és olyan nagy mértékben feldolgozottak, hogy nagy mennyiségben fogyasztva negatív hatással lehetnek az immunrendszerre.

Ezt edd helyette: Érdemes chips helyett inkább dióféléket rágcsálni (például földimogyorót, kesudiót vagy pisztáciát), amik rostokat és egészséges zsírokat tartalmaznak, amik erősítik az immunrendszert.

Forrás: Mindmegette