Hab ID Regisztráció OpenID

Kávéval a depresszió ellen

2011. 09. 29. 16:00
printsend

Küldés ismerõsnek
Captcha

Jó hír a koffein függőknek!

Kisebb valószínűséggel lettek depressziósak azok a nők, akik napi két-három csésze kávét ittak - idézte az amerikai Harvard Egyetem kutatóinak megállapítását a BBC. A koffeinmentes kávé fogyasztása nem járt ilyen előnnyel, ezért a kutatók úgy vélik, a hatás azon keresztül jön létre, hogy a koffein megváltoztatja az agy kémiáját.

Michael Lucas és kutatócsoportja az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban ismertette részletesen tanulmányát, amelyben 50 ezer amerikai ápolónő egészségi adatait elemezték, akiknek az átlagos életkora 63 év volt.

 

 

 


A Harvard közegészségügyi karának munkatársai 1996 és 2006 között, egy évtizeden át követték nyomon a nők egészségét, akik kérdőíveket is kitöltöttek kávéfogyasztási szokásaikról. A követés időtartama alatt mintegy 2600 nőnél jelentkezett depresszió.
hirdetés

Az adatok elemzéséből és összehasonlításából az derült ki, hogy azoknak a nőknek, akik legfeljebb napi egy kávét ittak 15 százalékkal nagyobb volt az esélye arra, hogy depresszió alakul ki náluk, mint azoknak, akik napi két-három koffeines kávét ittak. Húsz százalékkal csökkent a depresszió kockázata azoknál, akik napi négy kávét, 550 milligramm koffeint fogyasztottak.

(Forrás: MTI)

KOMMENTEK:

Erzsébet 2011-10-02 04:38:31
Én már ihatok akár mennyit,nem múlik el soha. Olyan mint a magas vérnyomás élted végéig tart. Pedig én nem akartam ezt csak úgy jött magától,most ősszel még rosszabb. Ki győz annyi nyugtatót szedni?Ez is egy gyógyíthatatlan betegség.

SZÓLJ HOZZÁ!

karakter van még hátra

Az oldal megtekintéséhez 9-es Flash Player szükséges
Magányos vagy? Ismerkednél? Társat keresel?
Próbáld ki Magyarország legnagyobb társkereső oldalát a Randivonal.hu-t, ahol biztosan te is megtalálod a párodat! Több mint 800.000 társkereső keresi párját nálunk! Randivonal, az igényes társkereső!